maandag 13 mei 2013

Camera test

Op een toeristisch ritje langs de westkust van het eiland Koh Chang kom je leuke uitzichten tegen. Dat was een goede aanleiding om de capaciteiten van mijn nieuwe camera eens uit te proberen. Ik trip niet zo op megapixels; wel op fill-flash en mogelijkheden voor macro, groothoek en tele. Dit landschap leende zich uitstekend voor het maken van een demo. Groothoek doe ik al de hele tijd, maar hier zie je de tele-resultaten.   Eerst de " Making Of ", om te laten zien hoe ver dat eilandje weg ligt. Met de zoomlens mik ik op het strandje in het rondje.


Even kijken.   Nee, helaas geen nietsvermoedende naaktrecreanten; alleen een paar roeiliefhebbers.


Nog een staaltje tele-power vanaf een terras verderop aan het strand. Terwijl het meisje onbezorgd en vrolijk bezig is met haar kokosnootsapje en haar tablet-appje, ligt aan de horizon stilletjes een marineschip te waken over de Thaise territoriale wateren.


Ik zag in de loop van de tijd in de verte enkele schepen haastig wegvaren, onder het uitpuffen van vette stoten zwarte rook. Volgens mij hadden ze iets met elkaar.

 K L I K  voor een vergroting tot 69%

Klik HIER om hem te downloaden uit 't Picasa album met de maximale grootte van 2300 × 900 pixels.
Hieronder de boeg op dezelfde schaal 1:1, d.w.z. pixel voor pixel uit de camera (Olympus SZ-14).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten