maandag 17 september 2012

Windows lag ook dwars

Mijn reisje naar Bangkok had maar 3 puntjes van zorg op de geboekte vertrekdag: Schiphol Pier C ontruimd vanwege een gevonden bom uit WO2, een vliegtuig van Vueling dat in hoogste alarmfase door straaljagers van de Luchtmacht naar Schiphol begeleid was, en als kersje op de taart een BSOD (Windows Blue Screen Of Death) op de schermen waar mijn vlucht zou moeten staan.


Dat komt vaker voor hoor.   Kijk maar eens op deze site waar enkele prachtvoorbeelden staan.
In Bangkok had ik ook al iets soortgelijks.   Foto's daarvan maken = mijn beroepsdeformatie.


 

A propos, nu ik toch over vliegreizen bezig ben, en al is het een beetje Off Topic, ik hoef niet meer loyaal te zijn aan een bepaalde vliegmaatschappij. Ik ben gestopt met werken bij de KLM en ik ben nu loyaal geworden aan de carrier met het laagste tarief op mijn reisdatums. Het hoeft nu dus niet meer per sé blauw/blond te zijn. Zo kwam ik terecht bij Singapore, Malaysia en Austrian, ieder met hun eigen toefjes op de dienstverlening.
  • Bij Singapore moet je een plaats kiezen langs de catwalk (gangpad) voor het beste zicht op de Singapore girls. Ze zijn mooi, maar wel een beetje bang voor vlekjes of dat hun haar door de war komt (net als hun Thai collega's overigens).
  • Malaysia doet subtiel wat humor in de omroepmededelingen. Ze beginnen met "Dames en heren, jongens en meisjes ...", gevolgd door het standaard verhaal over de gordels en de gasmaskers. En aan het einde zeggen ze "Jongens en meisjes, check ook even of je ouders hun gordel wel vastgemaakt hebben.".
  • Austrian heeft fantastische catering, hetgeen ze ook willen illustreren door aan het begin van de vlucht in de business class de menu's uit te laten delen door een flamboyante chef met een pompeuze koksmuts op.
    Alleen het ijskouwe droge economy-ontbijtje retour uit Bangkok was wat minder.

    Net als het vliegveld van Wenen, waar ik moest overstappen (ja, dat krijg je als je een honderdje wil uitsparen). Totáál geen gezelligheid. Een kale sombere zwart-wit-chroom 3D blokkendoos met smalle gangen waar je acuut claustrofobisch van wordt. 's Avonds en 's nachts valt er ook nog eens geen daglicht naar binnen, zodat het bijna een psychiatrische inrichting lijkt met al die bleke gestalten en de Wiener Philharmoniker die zachtjes uit het plafond miezert.

MAAR GOED,   het is toch nog een succes geworden, alles bij elkaar.   Zie onder, zie boven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten