woensdag 13 augustus 2014

Andere hobby tussendoor

Het was in oktober vorig jaar dat ik de draad van het radiomaken weer oppakte. Na enige proefprogramma's was mijn enthousiasme een beetje weggezakt omdat ik te weinig muziek- en jingle-repertoire tot mijn beschikking had. Bovendien werd ik een beetje nerveus van de afspeelsoftware die mijn collega's gebruiken. Te kleine knopjes, te makkelijk verlies van controle en weinig flexibiliteit. Dat pakket is ontworpen voor een DJ mix op een stage (met beat-matching en zo), niet echt voor een actief gepresenteerd radioprogramma. Tijdens mijn verblijf in Holland heb ik in ieder geval wèl mooi mijn collectie van muziek en jingles kunnen meepakken, zodat ik wat dat betreft nu beter uit de voeten kan. Daarbij een degelijke AKG microfoon meegenomen, en zo was ik BIJNA klaar voor een hervatting van de serie Haagse Buf programma's. Ik zeg "BIJNA", omdat de basis pas ECHT compleet was toen ik toevallig op mijn Facebook-feed de software van RadioDJ voorbij zag floepen.


Ik dacht: toch eens uitproberen. En ja hoor: PRECIES de juiste functionaliteit voor mijn bedoeninkje. Grote knoppen voor de ouwe, intro countdown voor de ouwe, jingles apart naast de playlist te starten, en betere overlaps. De prijs: 0 euro plus de investering van enkele weken lang alle tracks eenmalig importeren en hun eigenschappen in een (apart te installeren) MySQL database zetten.

Dat is eigenlijk de verklaring voor mijn wekenlange radiostilte op dit blog. En dat gaat nog even zo door ook, want ik ben er nog lang niet klaar mee. Stay tuned. De berichten over Thaise activiteiten blijven daardoor wat langer op de plank liggen. Pensionado, maar druk druk druk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten