zondag 10 juni 2012

Staatsieportretten 2.0

Nieuw en verbeterd! Speciale aanbieding: Uw portretten met of zonder gouden lijst op elk gewenst formaat, plus gratis pasfoto's, plus alle bestanden in hoge resolutie digitaal op CD!

Deze kans liet Ploy niet lopen toen een professionele fotograaf 'n paar maanden geleden op school een studio ingericht had om al het personeel te vereeuwigen. Compleet met make-up afdeling, decor, belichting, en kledingstukken die voor een deel alleen uit een frontje bestonden, zodat ze voor alle maten geschikt waren. Jammer dat ik mijn eigen camera niet bij me had om dat te illustreren, doch dit even terzijde. Hierbij een voorbeeld uit de collectie. De originelen zijn 3MB groot, maar ik heb dit voor het blog tot 200KB gereduceerd zodat ie niet helemaal uit het scherm barst.

 Foto Jelle - Klik voor een vergroting

In de Westerse cultuur is dit meer iets voor vorsten en captains of industry, maar in de Thaise cultuur (en ook in andere derdewereldlanden) is het normaal om je status en relatie op deze manier uit te stralen. Persoonlijk heb ik eerlijk gezegd niet zoveel met zo'n statussymbool.  De reikwijdte is ook nogal beperkt;   met een bolle lease-bak, pinstripe business suit, botte arrogantie, gouden Rolex en een bitchy trophy wife  imponeer je een veel groter publiek.

Zodoende kan ik dit wel relativeren. Het was meer Ploy's idee om twee werken van 66 x 91 cm te bestellen. Eén voor de woonkamer en een voor de gallery. En nog vier joekeltjes van 45 x 61 cm.

 Dit wil je niet vergroten - zweet, vermoeidheid, blote voeten, flodderkleren


Geen opmerkingen:

Een reactie posten