dinsdag 8 mei 2012

Koninginnedag

DRIE manieren om deze Hollandse traditie op 30 april te beleven:
(1)  in eigen dorp,     (2)  op de staatstelevisie,     (3)  in hartje Amsterdam.

Eerst maakte Ploy een rondje langs de kindervrijmarkt in de Vinex-wijk. Daar had ze wel wat mee.


Hoewel ze een beetje huiverig was voor de paarden, is het 'r toch gelukt om er lachend mee op de foto te gaan. Achteraf zag ik pas dat mijn buren Bert en Alina dit ritje van hun dochtertje Ines sponsorden. Zou een leuk kiekje voor hun eigen familie-album zijn geweest als er niet zo'n allochtoon bij had staan te ginnegappen, maar ja.


Van de staatstelevisie hoef ik hier niks te laten zien - dat koekhappen en rijden in zeepkisten van de Koninklijke familie kennen we nou wel. Ploy's enige referentiekader voor omgang met leden van een Koninklijk huis ging helemaal aan diggelen bij het zien van onze Queen Beatrix die vrolijk met iedereen loopt te keuvelen. Dat KAN in Thailand dus helemaal niet! WAAROM KRUIPT NIEMAND HIER DOOR HET STOF voor Hare Majesteit?   Hoogteverschil moet er zijn hoor...

En toen had ze oranje Amsterdam nog niet eens gezien.




Eenmaal aangekomen op het Waterlooplein had ze direct zoiets van:

Zo.
Nu eerst een Bavariajurkje.

"Mijn kontje lijkt hierin toch zeker niet groter?"

"Nee moppie, het staat juist sexy met die tijgerprint."


Gaandeweg heeft ze haar garderobe steeds verder uitgebreid.   Zie de voortgang op de foto's.


We waren een week daarvoor al een dagje wezen shoppen in de stad, inclusief een toernee over de Wallen. Ik vond het toen gewoon gênant om daar alleen maar rijpere dames en bizarre travestieten aan te treffen. Gelukkig stonden er op deze feestdag ook lekker veel sappige jonge modellen te lonken. Nou hoef ik me in vergelijking met Phuket en Pattaya tenminste niet te schamen voor Amsterdam, zowel qua personeelsaanbod als qua assortiment in de sex-shops. Wel jammer van de frisse bries - ze bleven allemaal achter glas.

De bekroning van dit feessie was een origineel patatje met.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten