donderdag 23 april 2020

Overal stekelbolletjes

Is het jullie ook opgevallen:
de massamedia hebben allemaal verdacht veel kekke maar griezelige plaatjes van al die stekelbolletjes.

Heel angstaanjagend.

O wacht, misschien IS het wel een campagne van bangmakerij. Er is veel controverse te vinden, als je de moeite neemt om alternatieve nieuwsbronnen te raadplegen. Sommige absurde feiten zijn niet te ontkennen, zoals de obsessie van Xina om de cijfers zo laag mogelijk te houden, terwijl ziekenhuizen in Amerika de cijfers juist opblazen om zodoende meer overheidssubsidie te krijgen. Sterftecijfers van deze plaag gaan ten koste van andere doodsoorzaken, zoals longontsteking en influenza, ...dus ineens gaan er dit seizoen meer mensen dood aan stekelbolletjes en minder aan longontsteking...? 1)  De grote pharmakolossen doen er alles aan om berichtgeving over goedkope generieke medicijnen (HCQ combi, licht) te onderdrukken of aan te vallen, omdat ze liever hun dure gepatenteerde vaccinaties verkopen (waar soms ook desinfectiemiddelen in zitten).

In Thailand is het minder erg dan in vele andere landen (op 23 april ~ 2800 gevallen en 50 doden) - waarschijnlijk vanwege het zonnige klimaat en doordat het grotendeels dunbevolkt is buiten Bangkok en andere grote steden. Hier bij Hua Hin gaan ze er relaxt mee om, maar onderweg naar Bangkok (200 km) zijn we wel 3 checkpoints tegengekomen. Die kijken dan of je je mondkapje op hebt en klaar. Meer in een sfeer van dienstverlening dan van arrestatiedrang.




Bij de (bijna lege) shoppingcenters en openbare gebouwen
wordt de temperatuur van je voorhoofd gemeten met een pistooltje
en kun je je handen ontsmetten met gel.


Mijn score is altijd  36.2 °C.


Op de site van de Bangkok Post staan de actuele cijfers (zolang het heerst).


Gelukkig ben ik thuis in goede handen. Dat heb ik in oktober vorig jaar ondervonden toen ik een ongewoon hevige verkoudheid te pakken had. Normaliter kan ik het uit laten zieken in 2 weken of zo, maar die keer was het na 2 weken nog niet weg. Dan maar naar het ziekenhuis (omdat het fenomeen huisarts hier niet bestaat). Daar stelde de arts vast dat mijn lichte bronchitis al bijna over was, maar dat ik nog steeds een behoorlijke voorhoofdsholte-ontsteking had (sinus infection). Hij heeft me een hele shopping bag voorgeschreven vol pillen (rose, gele, witte, rode, geen blauwe) en snufjes en neusspoelmateriaal. De zuster heeft me daarna dagelijks door het hele slik-, spuit- en spoelschema begeleid. Al de volgende dag was de druk en de hoofdpijn verdwenen. Natuurlijk wel mooi de antibiotica-kuur compleet afgemaakt. Ze hebben sterkere antibiotica dan in Nederland, en de mildere zijn gewoon zonder recept bij de drogist te krijgen. Daar neem ik de volgende keer een stripje van mee naar Holland, voor het geval ik op een terrasje weer kou vat... Bisolvon lijkt me meer een placebo.


Zuster Dao had er bij de opleiding al plezier in,
maar van dansjes zijn geen filmpjes gemaakt.


Vanmiddag nog effe de DJI drone gelanceerd zodat ze in Xina kunnen controleren
of we wel afstand houden in de wijk.


Video uit India.




1)  Voetnoot toegevoegd 7 mei 2020: Vooralsnog is het contrast tussen toename stekelbolletjes en gelijke afname longontsteking/influenza nog niet aangetoond voor NL, maar voor Amerika is de volgende grafiek veelzeggend (opklikken voor vergroting):


In Engeland wordt volgens Zerohedge ook gemanipuleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten