maandag 21 december 2015

O O, Den Haag revisited

In december met de hele buurt op jacht   ♪
om kerstbomen te rausen
Op oudjaarsavond fikkie stoken,   ♬
vooral die autobanden rookten fijn

O O, Den Haag,
ik zou met niemand wilen ruilen   ♬
Meteen gaan huilen
als ik geen Hagenees zou zijn   ♫


Omdat ik toch in de buurt was, ben ik even langs het voormalig ouderlijk huis gereden alwaar ik weliswaar niet geboren ben, maar wel getogen. Rustig straatje bij de Laan van Meerdervoort.
Er staat 'n andere fiets in 't paadje, maar verder is 't nog net as vroegâh. Met veel "authentieke details". Het moet rond 1958 geweest zijn dat mijn vader daar onderstaand familiekiekje maakte met zijn Kodak Brownie box camera. Nu 57 jaar geleden!




O O, Den Nostalgie

25 jaar gewoond:
kleuterschool,  lagere school,  gymnasium B,  TH Delft,  militaire dienst,  Haagse Buf,
en daarna de wijde wereld in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten