dinsdag 14 juli 2015

Bushfire Bang Bo

Het regenseizoen is nogal "mild" dit jaar in Thailand. Er zou dagelijks een flinke portie moeten vallen, maar tot nu toe zijn het slechts enkele buitjes per week.   Oorzaak: EL Niño.
Gevolgen: waterleidingbedrijven moeten water dieper uit de reservoirs of een verziltende rivier halen en daardoor extra chloor toevoegen. In sommige gebieden mag tijdelijk geen rijst aangeplant worden vanwege het waterverbruik. Meer hitte, droge flora, en dus meer bosbrandjes. Zo ook honderd meter bij het huis vandaan, op een stuk niemandsland achter een muur om het speelpleintje heen. Toevallig was ik even naar buiten gelopen om een "frisse" neus te halen, zodat ik de rookwolken en het geknetter al in een vroeg stadium van de brand opmerkte. Dat stelde me in staat om een uitgebreide reportage te maken, mede dankzij het feit dat de batterijen van mijn camera goed volgeladen waren.




De brandweer kwam in de loop van het evenement aanzetten met 5 wagens ...


... waarvan er één  ter plekke nog gevuld moest worden met water.



De commandant van deze wagen nodigde mij uit om vanaf het dak opnamen te maken.
Interessant!





Het vuur was via de oude palmbomen overgeslagen naar de voorkant van de muur.




De oude bomen lieten ze rustig uitfikken. Het sportveldje bleef verder ongedeerd.

Links staat het podium waarop een fitness-instructrice elke avond met keiharde discomuziek 
de milfs uit de wijk in conditie houdt. Die avond eveneens, alsof er niets gebeurd was.


Waar brandweermannen bezig geweest zijn, blijft dampende verschroeide aarde achter.


Nog dramatischer zijn de videobeelden die ik op YouTube gezet heb:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten