woensdag 14 november 2012

Bai Kap Ki

Mijn eerste Thaise rijbewijs uit Sakon Nakhon was na een jaar al verlopen omdat ik toen nog niet een "volwaardig" non-o visum had. Dao heeft in Roi Et een echt rijbewijs voor me geregeld, mede omdat het daar iets makkelijker gaat dan in de provincie Samut Prakan. En dan heb ik het niet over het aantal wachtenden vóór U.   Een persoonlijke garantstelling hier, een theoretisch woonadres daar, en 5 euro lunchgeld op het politiebureau waren de vereisten voor een vlot lopend ambtelijk proces.  Mijn prestatie bestond uit het noemen van de kleuren rood, geel en groen bij de stoplicht-test. En het betalen van de kosten: 15,50 euro plus 1,25 voor de "adreswijziging". Want dat bleek het uiteindelijk te zijn: een adreswijziging vanuit Sakon Nakhon. OK dan.  >5 jaar geldig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten