donderdag 22 september 2011

Tijdens de verbouwing gaat de verkoop gewoon door

Het schiet lekker op. Soms lopen er tussen de 10 en 15 mannetjes te werken.   De muren met de openingen voor deuren en ramen zijn afgewerkt, dus we zien nu echt de ruimtes in 3D.   Er is al begonnen met betegelen en het ophangen van de plafonds. Het zal een moeilijke klus worden om bij de achtermuur enkele pilaren en zware steunbalken boven de plafonds te slopen, die dienden voor het oude dak. Het is daar nog steeds open huis.


Om meer rendement uit de kamertjesverhuur te halen is het huis korter geworden, met een uitbreiding naar voren. De carport schuift op en daar komt een woonkamer voor in de plaats.
Met een design-raam, net als in de Thaise TV-soaps. Ploy gaat trouwens zelf alle buitenmuren opleuken met mozaïeken.


Je ziet dat de kunsthandel ook gewoon doorgaat, vanuit de Gallery waar we nu tijdelijk bivakkeren met airco, toilet, warme douche, koelkast buiten op het terras, TV, internet, Radio Centraal en al.


Gelukkig breekt op school nu een vakantie van een paar weken aan, zodat we allebei bovenop de mannetjes kunnen gaan zitten, nu het meer op de details aan gaat komen. Ik heb Ploy ook nodig voor het vertalen, want er spreekt er geeneen Engels, en ik weet de Thaise woorden niet voor septictank-ontluchtingspijpje, stroom-hoofdschakelkast en imbus-sleutel.
Ploy eigenlijk ook niet.   Zucht...

4 opmerkingen:

  1. Ik was toevallig oude Buf-uitzendingen aan het beluisteren en dacht: toch even kijken hoe het met Jelle gaat. En wat ik allemaal lees is verrassend. Geen idee of je mij nog kent, maar ik heb enkele uitzendingen meegedaan als Drs.P, maar ben daar op een gegeven moment mee gestopt toen het programma voor de schooljeugd té populair werd en je vrijwel alleen nog brieven zat voor te lezen die niet meer te volgen waren. Maar heb er wel veel plezier aan beleefd destijds. Heb nog het nodige gedigitaliseerd en zal dat af en toe nog wel eens beluisteren.

    Ik ben ook zo'n globetrotter, reis voor m'n plezier de halve wereld rond en jij hebt nu ook een verre stek gevonden. Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie 2: ik hoor nu zelfs mezelf terug op jouw website met het nummer, dat wij "1978" hadden gedoopt. Nu was het in die tijd gebruikelijk om elkaar af te zeiken, dus wij kregen te horen dat de geluidskwaliteit bedroevend was, maar vooruit, toch maar uitzenden. En nu staat het hier op de site. 32 jaar lang ben ik voor niets gebukt gegaan onder deze onterechte kritiek, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jee, veel kinderzieltjes gekwetst in die tijd... Toch is iedereen erbovenop gekomen denk ik. Als je op m'n Hyves-profieltje kijkt (http://haagse-buf.hyves.nl Jelle Buf), dan zie je nog andere briefschrijvers terug. Ook je broer en zus, na 32 jaar... hahaha.

    Trouwens, de boys van Centraal (zie de link in het artikel) streamen af en toe op zondag nog ouwe Buf programma's het net op. Dat vond ik wel kicken, om na 32 jaar in Thailand weer mijn eigen opussen te horen (zelf gedigitaliseerd voor ze, doch dit even terzijde).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was een leuke tijd en mijn zus had alles nog op cassette en destijds gedigitaliseerd en dat zit ik nu dus al een maand af te luisteren in de auto. Ga maar na hoe lang je in de auto moet zitten voor 100 opussen. Ik heb wel Hyves, maar doe daar niet veel meer mee, want Facebook gaat die slag toch winnen en op mijn reizen kom ik mensen tegen, die nog nooit van Hyves hebben gehoord. Maar erg leuk om je weer eens op deze weg tegen te komen!

    BeantwoordenVerwijderen