maandag 2 december 2013

Mega interview




Ach, Mega is een groot woord voor dit interview.
Het slaat dan ook op de achtergrond:
upscale shopping mall Mega Bangna.




Het was niet de eerste keer dat scholieren of studenten op mij af kwamen met simpele vraagjes. In het kader van een schoolprojectje kunnen ze dan hun Engels oefenen met echte buitenlanders, en de antwoorden invullen op het enquĂȘteformulier.
How old are you?   Do you like Thailand?
How long are you here?   What is your profession?

Geen dingen die de NSA nog niet weet.
Maar het meisje snapte mijn antwoord op de laatste vraag niet helemaal. Toen ik naar eer en geweten zei dat ik "retired software developer" was, werd het stil en knikte ze diplomatiek, maar Thea schreef mooi niks op.


P.S.   Twee dingen los van dit onderwerp: van de protestdemonstraties in downtown Bangkok hebben we nu (2 december) geen last, maar de politieke spanning loopt verder op. Het is alleen lastig qua verkeersdoorstroming, omdat we regelmatig in winkeltjes downtown moeten zijn. Dat is tevens de reden voor de rust op dit blog. Ik verwacht vanaf de derde week van december weer dingen te kunnen publiceren. Druk druk druk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten