donderdag 6 juni 2013

Ik Dao van Holland

Het vrijetijdsproject waar ik het eerder over had is een reis naar Europa. De eerste stop is uiteraard Holland. Bij deze gelegenheid hou ik het kort, want veel vrije tijd heb ik eigenlijk niet, als reisleider en staatsburger die ter plaatse nog diverse administratieve zaken moet afhandelen. Doch dit even terzijde. Op de bollenvelden troffen we nog enkele laatbloeiers aan   (daar heb ik trouwens wel affiniteit mee).



We hebben het hele lijstje cliché's afgewerkt:   ( 1 )  de bollenvelden.   ( 2 )  de wateren.

 met neef Renze op de boot van broer Berry

( 3 )  de molens van de Zaanse Schans.


( 4 )  de klompen.


( 5 )  de Volendamse klederdracht.

 zie ik er dik uit in deze jurk?

Een volgende keer toon ik ook ons eigen officiële Volendamse staatsieportret 3.0
waarmee we nu prijken op dezelfde eregalerij als Sjoukje Dijkstra en André Hazes.


I amsterdam


Ik kwam niet meer bij toen ze al die eeuwenoude kerken zag en de onsterfelijke woorden sprak:
"Het lijkt die school van Harry Potter wel".

Nummertje ( 6 ) was een rondvaart op de Amsterdamse grachten, met Thaise soundtrack.


Het hele pakket "Nederland in 3 dagen" was pas compleet met een wandeling langs de coffeeshops, de Wallen, de sexshops en het Leidseplein. Hoewel Dao hier elke dag haar kommetje rijst kon eten (al dan niet in de vorm van nasi), heeft ze in een origineel Thais restaurant op de Zeedijk toch nog spicy som tam genomen en lekker kunnen beppen met het personeel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten